Att byta däck, eller hjälpa till med det kunden önskar, är inte svårt. Men det som skiljer en bra verkstad från en riktigt bra verkstad är viljan att göra det där lilla extra för kunden.
Det är de små sakerna av omtanke som man kommer ihåg som kund. Något som gör att man gärna rekommenderar en däckverkstad till vänner och bekanta. Något som Sverker intygar då hans bil står inne på verkstadens golv och ska få sprillans nya däck.
Det är viktigt att bli sedd som kund tycker han och han vet att när bilen är klar denna gång kommer de att be honom komma tillbaka om några dagar. De vill dra åt muttrarna och försäkra sig om att allt är bra.
Sverker har haft sina däck på företagets däckhotell i alla år och tycker om tryggheten det ger honom. Han vet att de tittar igenom däcken så att de följer de krav som finns. Skulle de upptäcka att så inte är fallet informerar de honom och hjälper honom att välja ut nya däck till sin bil. Vid det här laget vet de precis vilken typ av däck och vilken prisklass som han föredrar.
Det är inte ovanligt att att en däckverkstad gör mer än att “bara byta däck” . Givetvis finns alla däckrelaterade tjänster. Många vet dock inte att man även kan boka tid för den årliga servicen. Praktiskt då man kan vända sig till bara ett företag för flera tjänster.