DOOH, eller Digital Out Of Home som det heter, är ett bra alternativ för att kunderna ska se budskapet man vill ha fram. Annonsera med DOOH redan idag.
Jocke tittade på siffrorna. Kunderna ökade inte i den takt som var önskvärt. De hade hoppats att det skulle ske lite av sig själv och genom mun mot mun-metoden. Det gick framåt, det gjorde det, men betydligt trögare och långsammare än vad deras kalkyler pekade på.
Med kunder över hela Sverige var det svårt att hitta en annonsplats där man kunde ha en annons ute som många såg. De hade prövat att ha lokala kampanjer i några utvalda städer som test, men det hade tagit mer tid och ork än vad det gett valuta för. De behövde ha en helt annan strategi för marknadsföringen.
Det skulle finnas ett företag som hade någon typ av nätverk över hela Sverige. Ett nätverk där man enkelt kunde fixa en reklamfilm som sändes på flera ställen samtidigt. Lite som TV, fast kanske på gym, restauranger med mera. Jocke sökte på nätet och plötsligt insåg han att det fanns något som lät som Homer Simpson sagt det – DOOH.
DOOH – digitala reklamytor utanför hemmet stod det. Det var ju perfekt. Man vill inte vara en påträngande jobbig annonsör i hemmen när folk tittar på tv för att koppla av. Ett blickfång på gymmet skulle däremot vara perfekt till exempel. Jocke kände att han hade hittat rätt, nu skulle förhoppningsvis kundunderlaget öka på sikt.