Med liveshopping har företag möjligheter att nå en stor publik – en publik där varje kund sitter på första bänk och kan bli inspirerad av en influencer.
Maja älskade att följa “sin” influencer på YouTube. Ja, egentligen följde hon flera, men hon hade en särskild favorit som kallade sig Serena. Hon önskade att hon kunde leva denna influencers liv. Vilken dröm det skulle vara! Ikväll skulle Serena hålla i live shopping för det sminkmärke som hon promotade. Självklart skulle Maja sitta som klistrad och följa hela eventet.
Timmen var slagen och Maja hade kopplat upp sig på surfplattan. Mobilen var satt i tyst läge så hon inte skulle bli störd. Nu började det. Maja klappade händer – hon var så uppspelt inför detta. Det var nästan som att vara på plats och se Serena i verkligheten
Serena pratade om och visade produkter för att framhäva hyn i ansiktet och ge den en riktig lyster, en sån lyster som hon själv hade. Det var rengöringskrämer, nattkrämer, underlagskrämer, cc-krämer och allt möjligt som tydligen behövdes för att nå det önskade resultatet.
Maja ställde frågor i chatten och bad Serena att visa olika sätt att använda produkterna. Tänk att hon kunde kommunicera nästan direkt med idolen! Det blev förstås många av produkterna som hamnade i Majas kundkorg. När eventet var slut och det var dags att checka ut så var det kanske lite väl mycket som låg där. Nåja, hon skulle nöja sig med ungefär hälften av grejorna idag. Hon kunde ju alltid titta på inspelningen och komplettera beställningen senare.